torstai 25. helmikuuta 2016

Olen kirjoittanut jo vaikka kuinka kauan

Loistava päivä! Haastattelu ja havainnointikurssi on oppimispäiväkirjaa vaille valmis.

Minulla on hiihtoloma kansalaisopistosta, joten vaikka tänään on torstai, olen ollut kotona koko päivän. Yksi juttukeikka piti olla, mutta sekin siirtyi tuonnemmaksi.
Kirjoitin aamulla yhden kiireellisen jutun, viimeistelin yhden toisen ja tein pari muuta pikku asiaa. Sitten kävin pitkällä kävelylenkillä ja tartuin kurssitehtäviin. Kirjoitin niin kauan kuin jaksoin, tein toisen lenkin ja kirjoitin loput. Hyvä minä.

Nyt en ole kyllä yhtään varma, olenko tehnyt kaikki tehtävät oikein. Varsinkin tehtävä, jossa piti ensin kirjoittaa pari sivua havaintoja ja sitten tehdä pari sivua tutkimusta näistä havainnoista, oli vähän hämärä. Lopuksi piti vielä tehdä pieni fiktiivinen pätkä havaintojen pohjalta ja se kyllä sujui.

Kaiken tämän kirjoittamisen keskellä mieleeni tuli - ensimmäistä kertaa ikinä - että minä olen jo kirjoittanut työkseni aika kauan, jopa niin kauan, että se saattaisi jollekin riittää. Sitten piti oikein laskea ja kyllä vaan, vähän näkökulmasta riippuen minä olen kirjoittanut työkseni 36 tai 38 vuotta. Enimmäkseen aika tyhjänpäiväisiä juttuja, mutta jos ne kaikki laittaisi perätysten niin aika pitkä tarina siitä tulisi.

Vielä on kuitenkin kirjoittamista. Nyt teen päiväkirjan. Kun oikein pistän naputellen niin sekin valmistuu vielä tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti